Berlingske Business

Christian Sagild stopper som administrerende direktør i Topdanmark

aaa
Foto:

Koncerndirektøren og bestyrelsen er blevet enige om beslutningen, fortæller Topdanmark i en meddelelse.

Christian Sagild stopper som administrerende direktør i Topdanmark med virkning fra d. 1. januar 2018.

»Jeg vil gerne takke Christian Sagild for hans store indsats, som har resulteret i, at Topdanmark i 1. halvår 2017 leverede det bedste halvårsresultat i selskabets historie. Processen omkring blandt andet effektivisering og digitalisering er godt i gang. Tidspunktet er rigtigt for at lade en ny administrerende direktør komme til, der kan bære Topdanmark igennem den næste fase. Bestyrelsen og Christian Sagild er enige om, at et skifte er rigtigt«, udtaler formand for Topdanmarks bestyrelse, Torbjörn Magnusson, i en meddelelse til fondsbørsen.

Læs også: Hvor længe holder Sagild i Topdanmark?

Bestyrelsen vil nu igangsætte en rekrutteringsproces med henblik på at finde Christian Sagilds afløser.

»Der er fuld gang i Topdanmarks udviklingsplaner, og vi har leveret historisk gode resultater. Jeg mener derfor, at fundamentet for den fremtidige udvikling i Topdanmark er på plads,« udtaler Christian Sagild.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen