Berlingske Business

Chefexit i Totalkredit medfører uro

Troels Bülow-Olsen
I sidste uge meldte den mangeårige direktør Troels Bülow-Olsen fra Totalkredit sin afgang for at gå på pension. Foto:

I sidste uge meldte den mangeårige direktør Troels Bülow-Olsen fra Totalkredit sin afgang for at gå på pension. De seneste par år har Camilla Holm tegnet direktionen sammen med ham, og hun sidder indtil videre alene på direktionsposten.

Troels Bülow-Olsens afgang skaber bekymring i baglandet, der består af 60 banker. Realkreditkoncernen står i et vadested i forhold til at sikre en fortsat nær relation til partnerbankerne, der er salgskanal for Totalkredits realkreditlån.

Det skriver Børsen.

Opfattelsen er, at Totalkredit får en kvik og dygtig direktør i Camilla Holm. Men blandt andet fordi hun sad som underdirektør i Nykredit, inden hun skiftede til Totalkredit, er man bekymret for, om hun forstår og kan fastholde den særlige relation mellem Nykredit, der ejer Totalkredit, og distributionsleddet i skikkelse af bankerne.

Flekslån

»Med Troels' afgang var det den sidste bastion, der forsvandt. Nu kommer der en direktør ind, som er 100 pct. blå. Hun er utvivlsomt dygtig, men vi kan være nervøse for, om hun har den nødvendige respekt for og indsigt i det udgangspunkt vi har«, lyder det fra en bankdirektør, der ikke ønsker at udtale sig til citat ifølge Børsen.

Troels Bülow-Olsen var med til at starte Totalkredit tilbage i 1990 og blev direktør i 2007. I dag har Totalkredit 700.000 kunder og realkreditudlån for over 600 mia. kr., skriver avisen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen