Berlingske Business

Bundlinjen skrumper i hollandsk storbank

The logo of ING is pictured at the headquarters in Amsterdam Jul
Hollands største bank, ING, måtte i første kvartal af 2016 se overskuddet skrumpe markant som følge af store juridiske omkostninger. Foto:

Hollands største bank, ING, måtte i første kvartal af 2016 se overskuddet skrumpe markant som følge af store juridiske omkostninger.

Nettoresultatet landede i kvartalet på 1,26 mia. euro, hvilket trods alt var en smule bedre end analytikernes forventninger, der ifølge et estimat indsamlet af Bloomberg pegede på et nettoresultat på 1,24 mia. euro.

Det svarer til et fald i overskuddet på 29 pct. sammenlignet med samme kvartal sidste år.

Banker

Det medførte et resultat per aktie, EPS, på 0,32 euro i kvartalet.

Banken meddeler i forbindelse med regnskabet, at de juridiske omkostninger tyngede i første kvartal, og at de i løbet af 2016 vil stige til over 300 mio. euro.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen