Berlingske Business

Bonusordning i Tryg understøtter konkurrenceevne

Trygforsikring
Foto:

Forsikringskoncernen Trygs konkurrenceevne vil blive understøttet af den bonusordning, som storaktionæren Tryghedsgruppen forleden besluttede modellen for.

Det vurderer Jyske Bank, som løfter kursmålet for forsikringsaktien til 850 kr. fra tidligere 810 kr.

Bonussen til Tryg-kunderne ventes i størrelsesordenen 5-8 pct. af præmiebetalingen til selskabet, og det svarer til en gennemsnitlig bonus på 400-500 kr. til hver privatkunde.

- Vi ser bonusordningen som værende positiv for Tryg, da den vil understøtte Trygs konkurrenceevne og Trygs strategi, hvor øget kundefokus er en hjørnesten, skriver aktieanalytiker Thomas Eskildsen fra Jyske Bank i et analysenotat.

Jyske Bank henviser til en tilsvarende bonusordning hos Gjensidige, hvor fonden bag betaler en årlig bonus på 15 pct. af præmieindtægterne til deres medlemmer. Her indikerer undersøgelser ifølge Jyske Bank, at bonussen har en positiv effekt på Gjensidiges branding og kundeloyalitet, idet 77 pct. af kunderne siger, at ordningen bidrager til deres beslutning om at blive hos selskabet.

Bonusordningen mangler fortsat godkendelse fra Finanstilsynet, før den kan blive implementeret endeligt.

Trygs aktie handles fredag eftermiddag til 843 kr. efter et fald på 0,5 pct. Aktien er i 2015 dog steget 22,4 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen