Berlingske Business

BNP Paribas sætter gang i spareplan efter stor tilbagegang

BNP Paribas
ARKIVFOTO. Foto:

Den franske storbank BNP Paribas sluttede de sidste tre måneder af 2015 med stor tilbagegang i indtjeningen, og resultaterne var dårligere end forventet. Banken sætter nu gang i en treårig transformationsplan.

Den franske bank opnåede i fjerde kvartal et overskud på 665 mio. euro, hvilket var et stykke under de 864 mio. euro, som analytikere adspurgt af Bloomberg havde ventet.

Det er blandt andet en nedskrivning af goodwill i bankens italienske forretningsben, som forklarer overraskelsen. I samme periode året før hentede BNP Paribas et plus på 1380 mio. euro.

Danske Bank Årsregnskab fra A.P. Møller Mærsk Danske banker k

Derimod var der er en mindre fremgang på toplinjen, hvor indtægterne steg med 300 mio. euro 10,45 mia. euro, hvilket var nogenlunde på linje med forventningerne i marked.

I forbindelse med regnskabet har banken fremlagt en strategi for de kommende tre år, hvor man blandt andet skal spare 1000 mio. euro, hvilket skal være med til at løfte overskuddet på bundlinjen med 1600 mio. euro i 2019.

/ritzau/FINANS

26BUSMEDIA-PR-LASERTRYK-OG-.jpg

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen