Berlingske Business

Bedre børsklima slog igennem Danske Banks handelsindtægter

Billeder
Netop handelsindtægterne er den helt store positive overraskelse i Danske Banks regnskab for andet kvartal. Indtægterne landede på 2138 mio. kr. mod ventet 1679 mio. kr. ifølge Ritzau Estimates. I første kvartal var handelsindtægterne 1597 mio. kr., og i andet kvartal sidste år 1371 mio. kr. (Foto: Jens Nørgaard Larsen/Scanpix 2016) Foto:

Mens 2016 var præget af uro på de finansielle børser som følge af en korrektion på det kinesiske aktiemarked, så var børsklimaet noget bedre i andet kvartal, hvilket medvirkede til at løfte Danske Banks handelsindtægter. Også usikkerhed om udfaldet af Storbritanniens folkeafstemning om tilknytningen til EU slog positivt igennem.

Netop handelsindtægterne er den helt store positive overraskelse i Danske Banks regnskab for andet kvartal. Indtægterne landede på 2138 mio. kr. mod ventet 1679 mio. kr. ifølge Ritzau Estimates. I første kvartal var handelsindtægterne 1597 mio. kr., og i andet kvartal sidste år 1371 mio. kr.

»Markedsvilkårene for handelsaktiviteterne blev bedre mod slutningen af første kvartal, og denne udvikling fortsatte i andet kvartal. Kundeaktiviteten steg derfor fra det lave niveau i begyndelsen af året, hvilket havde en positiv påvirkning på især handelsindtægterne,« forklarer Danske Bank om udviklingen.

Salget af Danske Banks ejerandel i Visa Europa løftede handelsindtægterne med 0,3 mia. kr., eller lidt mere end forudset af blandt andre Jyske Bank og Deutsche Bank, der estimerede en indtægt på henholdsvis omkring 0,2 og 0,25 mia. kr.

Kvartalsregnskab fra Danske Bank

Desuden var bankens handelsaktiviteter også præget af kvartalets store usikkerhed om den britiske folkeafstemning.

»Handelsaktiviteterne var positivt påvirket af tilstrømning af udenlandsk valuta til Danmark i andet kvartal, hovedsageligt som følge af usikkerheden om udfaldet af Storbritanniens EU-afstemning,« skriver Danske Bank.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen