Berlingske Business

Barclays sælger forretningsdel til Bloomberg

BARCLAYS-AFRICA/
Arkivfoto. Foto:

Den britiske storbank Barclays har solgt sin indeks- og analyseafdeling til Bloomberg for 520 mio. pund, godt 5,3 mia. kr.

Salget af Risk Analytics and Index Solutions-afdelingen har således indbragt Barclays omkring 480 mio. pund, næsten 5 mia. kr., i profit. Afdelingen blev købt billigt som en del af ruinerne af Lehman Brothers i kølvandet på finanskrisen og har været til salg siden midten af 2014.

Barclays bank headquarters in Canary Wharf, east London in this

Det skriver Daily Telegraph.

- Vi er glade for at samarbejde tæt med Bloobmerg efter afslutningen af denne transaktion og fastholde en co-branding-aftale på benchmarks-indeks over de første fem år, sagde administrerende direktør Jes Staley i forbindelse med salget ifølge Daily Telegraph.

People walk inside Barclays Bank's headquarters in the financial

Med salget kommer blandt andet en stor database over obligationspriser, som bliver brugt af både handlere og analytikere til at følge obligationsmarkedet, samt de intellektuelle ophavsrettigheder til points-værktøjet, som anvendes til at studere data.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen