Berlingske Business

Bankkunder bestormer Nykredit

Nykredit
Foto:

Nykredit har haft en tredjedel flere opkald end på en normal mandag i kølvandet på Danske Banks udskældte abonnementsordning.

Danske Banks nye gebyrpolitik med et fast abonnement for at være kunde i banken er blevet mødt af en lavine af kritik. Og det bliver måske ikke ved det. Konkurrenten Nykredit har mandag formiddag haft cirka en tredjedel flere opkald til sine kundecentre end på en normal mandag formiddag, oplyser kommunikationskonsulent Kasper Skaaning.

"Vi har haft en travl formiddag med en del flere opringninger end normal. Og det er nok debatten om priser, der får folk til at ringe," siger han.

Nykredit kom billigst ud af en prissammenligning, som prisværktøjet Mybanker lavede umiddelbart efter Danske Bank havde offentliggjort sine nye priser i fredags.

Den større aktivitet i Nykredit repræsenterer frem til midt på dagen op mod 1.000 opkald. Men hvorvidt det ender med, at kunder flytter fra Danske Bank, som mange har truet med bl.a. på Danske Banks Facebookside er for tidligt at sige, oplyser Danske Banks pressechef Kenni Leth, som også kan melde om unormalt høj aktivitet mandag formiddag.

"Der er ingen tvivl om, at mange kunder har taget kontakt for at finde ud af, hvad det går ud på, så der er run på telefonerne," siger han.

Banken har endda indkaldt ekstra personale til at håndtere henvendelserne, og bankens hjemmeside har haft lange svartider på grund af belastningen.

Men på trods af de knubbede ord forventer banken ikke at miste kunder på grund af sin nye prispolitik i det lange løb.

"Vi forventer ikke, at vi på længere sigt vil miste markedsandele, men på kort sigt kan der da godt være nogle kunder, der finder en anden løsning på markedet," siger han.

Ifølge pressechefen har Danske Bank ikke estimeret, hvor mange kunder, der vil forlade banken på grund af den nye prispolitik.

Men selv om nogle skulle flytte, så græder banken ikke nødvendigvis over det.

"40 procent af kunderne er ulønsomme, og de oplever nok at skulle betale en spids mere," siger Kenni Leth.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen