Berlingske Business

Bankernes udlån vokser fortsat

Bankernes udlån vokser fortsat - 1
Foto:

Nye tal fra Nationalbanken viser at pengeinstitutternes udln til både private og erhverv, fortsat vokser. Det var dog primært de gode tider i første del af 2008, der bar væksten.

Trods kreditkrisen er der fortsat vækst i pengeinstitutternes udlån.

Ifølge den seneste balance- og strømstatistik fra Nationalbanken er årsvæksten i udlån til erhverv godt nok faldet fra højdepunktet 27 pct. i juli 2006 til godt 11 pct. i december 2008, men der er fortsat vækst.

Mønsteret er det samme for lån til private, der stadig er i vækst, selvom det er faldet kraftigt siden toppen: Fra 24 pct. i februar 2005 til godt 5 pct. i december 2008.

"Den samlede udlånsvækst til husholdninger holdes hovedsageligt oppe af væksten i 1. halvår 2008," konstaterer Nationalbanken i en kommentar til tallene.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen