Berlingske Business

Arbejdede i samme bank i 80 år - nu er han død

US-STOCKS-1929-FINANCE-FILES
Alfred Feld blev ansat i Goldman Sachs tre år efter det store børskrak på Wall Street i 1929. Tidligere i år havde han 80 års jubilæum i banken. Nu er han død Foto:

Alfred Feld blev ansat som kontordreng hos Goldman Sachs i 1933 til en ugeløn på 9 dollar og har arbejdet for banken lige siden. Tirsdag døde han i en alder af 98 år.

Det skriver Wall Street Journal.

Tidligere i år holdt banken reception til ære for hans 80-års jubilæum. Alfred Feld har rådgivet en række af Goldmans vigtige kunder i flere generationer, og mange af hans klienter er børn eller børnebørn af tidligere klienter. Han har tidligere været rådgiver for enken til Walter Sachs, der var søn af en af bankens grundlæggere.

I et interview med Wall Street Journal tilbage i 2003 fortalte Alfred Feld blandt andet, at han trænede en gang om ugen og jævnligt fik jobtilbud fra andre banker. Han er sidenhen flyttet til Florida efter at have tilbragt det meste af sit liv på Goldman Sachs' kontor i New York.

Dengang fortalte Wall Street-veteranen, at han foretrak selskaber som Merck, General Electric, Coca-Cola og Kellogg's, men var gået uden om teknologiaktierne omkring årtusindskiftet, da han ikke forstod branchen. Han forvaltede godt 200 mio. dollar i 2003 og foretrak at arbejde alene.

MONTEPASCHI-DEBT/

Ved jobsamtalen hos Goldman Sachs i sommeren 1933 fortalte Ernest Loveman, der var partner hos Goldman Sachs, at det gik så skidt for sektoren, at det kun kunne gå fremad.

Alfred Feld efterlader to børn, der begge arbejder hos konkurrerende firmaer på Wall Street. Hans datter Marjorie arbejder hos Citigroup, mens sønnen Arthur Warren Feld slår sine folder hos JP Morgan.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen