Berlingske Business

Amerikansk storbanks overskud svinder ind på retssager

CITIGROUP-RESULTS/
A security guard walks out from a building housing a Citibank branch in Tokyo in this February 3, 2009 file photo. Citigroup Inc said it is pulling out of consumer banking in 11 markets, including Japan and Egypt, as the U.S. bank with the biggest international business looks to cut persistently high costs. REUTERS/Yuriko Nakao/Files (JAPAN - Tags: BUSINESS) Foto:

Udgifter til retssager, advokater og erstatninger vejede tungt på Citigroups regnskab for fjerde kvartal.

Banken endte kvartalet med et overskud på 350 mio. dollar, eller 0,06 dollar per aktie, på baggrund af indtægter på 17,8 mia. dollar.

Hele 3,5 mia. dollar gik der i kvartalet til "juridiske omkostninger", hvilket blandt andet tæller et forlig med de amerikanske myndigheder omkring bankens salg af realkreditobligationer forud for finanskrisen.

I samme kvartal af 2013 havde banken et overskud på 2,5 mia. dollar, svarende til 0,77 dollar per aktie, med samme indtægter.

Ifølge Bloomberg var der ventet et overskud på 0,09 dollar per aktie i kvartalet og indtægter på 18,6 mia. dollar.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen