Berlingske Business

Amerikansk bank trækker NRA-visakort tilbage efter kritik

GERMANY EUROPE BUSINESS EU BANKING
Foto:

Den amerikanske bank The First National Bank of Omaha afslørede torsdag, at banken vil tilbagetrække sit NRA-markedsførte Visa-kort, efter banken har fået massiv kritik fra sine bankkunder.

Banken vil nu tage sit samarbejde med The National Rifle Association (NRA) under overvejelse.

Det skriver The New York Times.

The First National Bank of Omahas talsmand, Kevin C. Langin, sagde torsdag i en udtalelse, at banken ikke vil forny sin kontrakt med the NRA om at udstede dets Visa-kort efter massiv kritik fra kunderne.

Dog har banken nægtet at udtale sig om, hvornår kontrakten udløber, om kortene allerede er inaktive, og om hvad der sker med kunderne, skriver New York Times.

Mange af bankens kunder har i de seneste dage på de sociale medier givet udtryk for, at de ville opsige samarbejdet med banken, hvis den forsætter et samarbejde med NRA.

Onsdag fjernede banken en side, der beskrev fordelene ved NRA-Visa-kortet, blandt andet at kortbrugerne ville modtage 40 dollar (242 kr.) ved deres første køb med kortet. Det svarer svarer til et års medlemskab af NRA.

Visa har i forbindelse med sagen sagt, at virksomheden ikke har kontraktmæssige eller finansielle forbindelser med NRA.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen