Berlingske Business

Alm. Brand hæver forventningerne med 100 mio. kr.

Alm. Brand
Alm. Brand-koncernens direktør, Søren Boe Mortensen, kan læne sig en anelse tilbage i stolen efter et godkendt regnskab. Foto:

Alm. Brand-koncernen kan trods et skrantende andet kvartal opjustere sine samlede forventninger til 2015 med 100 mio. kr. Samlet har koncernen haft overskud på 306 mio. kr. i årets første halvår.

Med 306 mio. kr. på kistebunden efter første halvår af 2015 er Alm. Brand-koncernen kommet fornuftigt i mål med en egenkapitalforrentning på 12 pct. Indtjeningen var dog næsten dobbelt høj i årets første kvartal, mens der i de følgende tre måneder kun er røget godt 100 mio. kr. ned i kassen. Og den udvikling er Alm. Brand-koncernen ikke helt tilfreds med.

17BUSSoeren-Boe-Mortensen-x.jpg

Alligevel kan koncernen hæve sine forventninger til hele året med 100 mio. kr. og venter nu et overskud på 450-550 mio. kr.

»Et ellers flot driftsresultat for andet kvartal blev negativt påvirket af et turbulent rentemarked, der ramte vores tre forretningsområders investeringsresultater,« siger Alm. Brands topchef, Søre Boe Mortensen, i forbindelse med regnskabet.

Koncernens resultat bliver i særlig grad trukket op af udviklingen i skadesforsikring, som har været positivt påvirket af vejrforhold og afløbsgevinster. Og trods et negativt investeringsresultat og skærpet konkurrence, har koncernen kunnet opjustere forventningerne til resultatet i skadesforsikring.

17BUSSoeren-Boe-Mortensen-5.jpg

»Samtidig ser vi fortsat stigende aktivitet i både Liv og Pension og Bank. Vi har i kvartalet set en pæn vækst i de indbetalte pensioner, ligesom banken har fået flere kunder og igen øget udlånet,« siger Søren Boe Mortensen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen