Berlingske Business

Alm. Brand-chef: Usædvanlig godt forsikringsvejr trods storm

Søren Boe Mortensen.
Alm. Brands topchef, Søren Boe Mortensen. Foto:

Selvom stormen i slutningen af oktober er med til at spolere en opjustering for Alm. Brand-koncernen, så har 2013 budt på vejr, der får forsikringsselskaberne til at klappe i hænderne.

Det samme gælder for topchef i Alm. Brand, Søren Boe Mortensen, som i tredje kvartal kunne se skadeforsikringsdelen af koncernen lande et overskud før skat på 266 mio. kr. og en combined ratio imponerende 81,7.

- Skadeforsikring er et fantastisk flot resultat. Men der var også helt usædvanligt stille vejrlig. Det præger resultatet, men så kom der så en storm, fortæller Søren Boe Mortensen til Ritzau Finans.

- Vejrliget kommer på trods af stormen dog til at være en lille smule bedre, end vi forventede for året, fortæller topchefen.

Stormen ender sandsynligvis med at koste Alm. Brand 120-140 mio. kr., og i regnskabet skriver selskabet direkte, at 2013-forventninger kun er uændrede, fordi stormen - der hærgede i fjerde kvartal - kommer til at koste i præmieudbetalinger.


Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen