Berlingske Business

Allianz vil skabe merværdi for aktionærerne

ALLIANZ-RESULTS/
Foto:

Det tyske forsikringsselskab Allianz, der kom med et skuffende regnskab for tredje kvartal i sidste uge, skruer nu op for væksten og hæver indtjeningen per aktie med 5 pct. i snit årligt fra 2016 til 2018.

Det skriver selskabet i en pressemeddelelse forud for en kapitalmarkedsdag senere tirsdag.

Allianz , der primært beskæftiger sig med forsikring og kapitalforvaltning, er nu kommet med en ny strategi, der skal styrke selskabets konkurrenceevne og skabe vækst på vigtige markeder. Det skal blandt andet ske ved at investere i nye forretningsmodeller samt se på muligheder for konsolidering.

PADBORG forsikringsselskaber bruger sociale medier

»Verden omkring os er under hastig forandring. Allianz er godt rustet til at tage føringen i denne forandringsproces ved at få endnu tættere kontant til vores kunder og ved at investere i digitalisering«, siger den administrerende direktør, Oliver Bate, i meddelelsen.

»Allianz har et stærkt fundament, der også tjener som en ideel platform for yderligere vækst«, siger han.

Søren Boe Mortensen topchef i Almindelig Brand.

Afkastet på egenkapitalen ( ROE ) skal i 2018 ligge på 13 pct.

Allianz fik i årets tredje kvartal et nettoresultat på 1,36 mia. euro svarende til godt 10 mia. kr. Analytikerne havde ifølge Bloomberg News ventet et overskud på 1,52 mia. euro. På toplinjen endte indtægterne på 27,5 mia. euro, en spids lavere end estimatet på 28,5 mia. euro.

DAW

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen