Berlingske Business

AIG skuffer og falder i eftermarkedet

AIG-RESULTS/
Forsikringsgiganten American International Group (AIG) skuffer torsdag efter børslukketid med sit regnskab for andet kvartal.  Foto:

Forsikringsgiganten American International Group (AIG) skuffer torsdag efter børslukketid med sit regnskab for andet kvartal.

Aktien falder 5,7 pct. i eftermarkedet.

AIG kom nemlig gennem perioden med et justeret overskud per aktie på 1,05 dollar. Analytikerne havde ifølge Bloomberg News regnet med en indtjening per aktie på 1,21 dollar. I andet kvartal sidste år var indtjeningen per aktie på 1,53 dollar.

Det justerede nettoresultat blev i perioden på 961 mio. dollar mod ventede 1141 mio. dollar. I andet kvartal sidste år var nettoresultatet på 1449 mio. dollar.

Det var først og fremmest præstationerne i AIG's kapitalfondforretning og dets hedgefonde, som ikke kunne leve op til forventningerne, og nettoindtjeningen fra investeringer faldt på årsbasis med 12 pct. til 3,1 mia. dollar. Man brugte dog også 200 mio. dollar på effektiviseringstiltag.

Samtidig har selskabet en udfordring på forsikringsområdet, hvor man i andet kvartal havde en combined ratio på 101,3 pct. Det svarer til, at man tabte 1,3 dollar, hver gang en forsikringskunde betalte 100 dollar for en police.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen