Berlingske Business

Aarsleff skal bygge Danske Banks nye hovedsæde for 3 milliarder kroner

db3
Danske Banks nye domicil på posthusgrunden ved hovedbanegården Foto:

Om fem år skal Aarsleff være færdig med at bygge Danske Banks nye domicil på Postgrunden ved Københavns Hovedbanegård.

Entreprenørvirksomheden Per Aarsleff A/S har indgået kontrakt med Danica Pension om byggeriet af Danske Banks nye hovedsæde på den gamle posthusgrund ved Bernstorffsgade i København.

Byggeriet består af et samlet byggeareal på cirka 113.000 kvadratmeter fordelt på 73.000 kvadratmeter til Danske Banks domicil og 40.000 kvadratmeter til parkering og teknik.

Artiklen fortsætter under billedet
db1
Danske Banks nye domicil på posthusgrunden ved hovedbanegården Foto : Danske Bank

Kontrakten udføres i totalentreprise, og Aarsleff-koncernens selskab Wicotec Kirkebjerg A/S udfører de tekniske installationer.

Danica Pension er bygherre på projektet, COWI er ingeniørrådgiver, og Lundgaard & Tranberg Arkitekter er arkitektrådgiver.

Byggeriet begynder efter planen den 1. juni 2019 og forventes færdigt i 2023. Over 4.000 medarbejdere skal arbejde i Danske Banks nye hovedkvarter.

Kontrakten har en værdi på cirka 3 milliarder kroner og ligger i forlængelse af kontrakterne på nedbrydning og byggegrube, som allerede er i gang.

Kontrakten ændrer ikke Aarsleffs forventninger til resultatet for regnskabsåret 2017/18.

Artiklen fortsætter under billedet
db2
Danske Banks nye domicil på posthusgrunden ved hovedbanegården Foto : Danske Bank

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen