Berlingske Business

Aarhusianske Schouw har givet større afkast end Buffett

Schouw og Co.
Jens Bjerg Sørensen, adm. direktør, Schouw og Co. Foto:

I løbet af de seneste to år har det aarhusianske industrikonglomerat Schouw & Co. høstet sine hidtil største overskud og fordoblet sin markedsværdi til 12 mia. kr.

Konglomeratet har oplevet så stabil en kursstigning over så lang tid, at pendanter som A.P. Møller-Mærsk, General Electric og investorkongen Warren Buffetts selskab, Berkshire Hathaway, ikke kan måle sig med Schouw & Co., skriver Finans.dk.

Havde man investeret 100 kr. i Schouw & Co. ved indgangen til 1990, kunne man i dag hæve næsten 3900 kr. eller godt 1400 kr. mere, end hvis pengene var blevet sat på Warren Buffetts Berkshire konglomerat Hathaway.

Billede

Samtidig jagter man endnu et forretningsben.

- Vi har fortsat en positiv udfordring i at investere vores kapital godt og effektivt. For vi står jo reelt set som en gældfri virksomhed i dag og skal ikke bare sidde på pengene, forklarer administrerende direktør Jens Bjerg Sørensen til Finans.

BM-ERHVERV-SCHOUW OG CO., ÅRHUS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen