Berlingske Business

40.000 kunder har forladt Danske Bank

Danske Bank
Ordførende direktør Eivind Kolding, Danske Bank fremlægger regnskabet for første halvår. Billedet er fra præsentationen af årsregnskabet for 2012. Foto:

Danske Banks nye gebyr for at have konto i banken har ført til masseafgang blandt privatkunderne. Til gengæld kommer der flere af de »gode« kunder, siger direktøren.

De har været sure - Danske Banks kunder. Og faktisk har tusindvis af dem også taget konsekvensen og lukket deres konto i banken, efter at Danske Bank har indført et gebyr for at være kunde i banken.

 

»Det er rigtigt, at 40.000 kunder har forladt os i Danmark,« siger ordførende direktør Eivind Kolding i forbindelse med fremlæggelsen af bankens regnskab for første halvår af 2013.

Han understreger, at de kunder, som har forladt butikken, for størstedelens vedkommende er kunder, som banken sagtens kan undvære og at bankens markedsandele er stabile.

»Langt de fleste af de kunder, som har forladt os, er kunder, som er meget inaktive og ikke bruger deres konti, og kunder, som primært er kunder i en anden bank,« siger Eivind Kolding.

Han fortæller, at 750.000 af bankens kunder har tilmeldt sig det nye kundeprogram, og at programmet faktisk tiltrækker kunder, hvis økonomi placerer dem i de bedste af programmets grupper.

»93 procent af vores forretningsvolumen inden for det her segment er allerede på kundeprogrammet, og vi ser en nettokundetilgang i de segmenter, hvor fordele er allerstørst,« siger Eivind Kolding.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen