Berlingske Business

210.000 nye kunder er strømmet til nichebanker

Billede
Nichebankerne, der tilbyder hurtige lån uden sikkerhed, oplever med digitale forretningsmodeller, at markedet udvikler sig hurtigt. Foto:

Nichebanker vokser hurtigt på antallet af kunder. De fem nichebanker Coop Bank, Ekspres Bank, Santander, Ikano Bank og Bank Norwegian forventer samlet at have fået 210.000 nye kunder i 2016.

Det skriver Børsen.

Nichebankerne, der tilbyder hurtige lån uden sikkerhed, oplever med digitale forretningsmodeller, at markedet udvikler sig hurtigt.

- Over de seneste tre-fire år har der været en jævn vækst for nichebankerne, som tager lidt markedsandele fra de traditionelle banker. De tilbyder attraktive og simple produkter, hvor vilkårene er transparente, vurderer Christian Brandt, der er direktør i brancheforeningen Finans & Leasing.

Christian Brandt forklarer nichebankernes succes med indlånsrenter over nul, digitalisering og samarbejdsaftaler med forretninger, der giver kunderne en nemmere adgang til finansiering.

Billede

På ét år er Finans & Leasings medlemmers samlede udlån steget fra 18 til 21 mia. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen