Berlingske Business

Smykkesucces drejer nøglen om

Smykkevirksomheden Arena Cph blev udråbt til en designsucces, men måtte kort før jul dreje nøglen om.

Et godt image og masser af kunder er ikke altid nok. Det må smykkevirksomheden Arena Cph sande. Smykkevirksomheden blev siden sin start i 2003 gentagne gange udråbt til en designmæssig succes og gennem årene har selskabets smykker prydet mange sider i danske og udenlandske modeblade. Men nu er Arena Cph gået konkurs.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra direktør i Arena Cph, Mads Frederik Røstbjærg, men kilder med kendskab til selskabet fortæller business.dk, at selskabet blev erklæret konkurs to dage før jul.

”Det er paradoksalt, for samtidig med at julesalget er gået rigtig godt, og både Magsin og Illum meldte om udsolgt af smykkerne, var der tomt i kassen. Kunderne har bare haft svært ved at betale deres regninger,” siger en kilde.

Det senest offentliggjorte regnskab fra Arena Cph er et år gammelt og viser, at virksomheden i 2006/2007 endte på et resultat på bare 409.829 kroner. Men som det ofte ses i modebranchen havde virksomheden allerede dengang et stort tilgodehavende fra salg, nemlig fire millioner kroner.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen