Berlingske Business

Munthe plus Simonsen-afhopper begynder forfra

Munthe plus Simonsen-afhopper begynder forfra - 1
Designeren Karen Simonsen starter for sig selv, efter hun i går offentliggjorde at hun forlader designsuccesen Munthe plus Simonsen. Foto:

Munthe er nu minus Simonsen, der starter for sig selv. Hun er nu på vej mod at lancere sit eget brand.

Den danske designerduo bag tøjmærket Munthe plus Simonsen er gået fra hinanden, da Naja Munthe har købt Karen Simonsen ud. Og nu har Simonsen valgt at starte op på ny.

Hun vil nu stå på egne ben - og er fuld gang med at lancere et brand i eget navn.

"Det er under udvikling i samarbejde med nogle af dansk modes bedste folk. Jeg forventer at kunne offentliggøre dette nye spændende projekt sidst på året," lyder det fra Karen Simonsen.

Med bruddet ophører 15 års samarbejde mellem de to designere. Men selv om de ikke længere skal lave tøj sammen, fortsætter samarbejdet på et andet plan.

Karen Simonsen vandt i sidste år prisen Walk in Style Award, som blev uddelt af Ecco - og modtog i den forbindelse 250.000 kroner, som blev skænket til SOS Børnebyerne i Ghana.

Og allerede i slutningen af januar lancerer Karen Simonsen i samarbejde med SOS Børnebyerne "Designing women of Ghana", hvor man via Munthe plus Simonsens-butikker kan købe ghanesiske tørklæder.

Samtidig fortsætter Karen Simonsen som næstformand i Danish Fashion Institute, medlem af Bevillingsudvalget i Udenrigsministeriet og som mentor for nye designere i Fashion Accelerator.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen