Berlingske Business

Vi har brug for din hjælp: Hvem er de 100 mest lysende talenter i 2018?

Talent 100
Thomas Tranekær, Finansministerier, og Ditte Graa Wulff, Mødehuset, var blandt de udvalgte talenter i 2017.

Opdateret: Nomineringen af kandidater til 2018-udgaven af Talent 100-magasinet lukkede 21. februar. Magasinet udkommer 20. april

Der var deadline for indstilling af kandidater til Talent 100-magasinet onsdag 21. februar kl. 16. De 100, der slipper igennem nåleøjet, bliver kontaktet direkte af en journalist, når redaktionen på Berlingske Business har afsluttet udvælgelsen. Magasinet udkommer 20. april 2018.

Flid, kløgt og et præstationsorienteret drive. Det er de egenskaber, der sender unge på en stejl læringskurve og placerer dem i toppositioner sammenlignet med andre på samme alder. Det er de egenskaber, der karakteriserer et talent.

Det er den korte version, når erhvervspsykolog Susanne Dalgaard fra Mannaz skal sammenfatte, hvad der kendertegner et talent. Susanne Dalgaard har i over fem år stået i spidsen for at udvikle og facilitere Berlingskes Talent 100-netværk, og hun kender derfor talenterne mere indgående end de fleste.

Susanne Dalgaard fremhæver desuden international erfaring og evnen til at lede og drive forandringer, men hun peger også på, at de talenter, der slipper gennem nåleøjet, er et spejl af tiden. Det betyder blandt andet, at den digitale dagsorden i dag er en hel naturlig del af baggagen.

Aaa

Sådan indstiller du kandidater

Hvad er så tidsånden i 2018? Er der sket forandringer, og hvad kendetegner de nye talenter? Det kan du og din virksomhed give et bud på ved at nominere kandidater til Talent 100-magasinet, der udkommer 20. april.

I magasinet bringer Berlingske Business portrætter af 100 udvalgte talenter, og redaktionen har brug for din hjælp til at pege på de helt rigtige. Der er deadline for at nominere kandidater senest 21. februar kl. 16.

Det er Berlingske Business, der foretager den endelige udvælgelse, og vi lægger vægt på:

  • Et udbygget CV, der viser talentets faglige og uddannelsesmæssige kompetencer. CV’et skal også redegøre for konkrete resultater.
  • Begrundelse: Din nominering skal redegøre for talentets faglige forudsætninger, ledelsesmæssige evner og resultater.
  • Anbefaling: Det er en fordel, at du skriver en anbefaling. Det kan være fra dig selv, talentets nærmeste chef, en tidligere chef eller en forretningsforbindelse. Hvis I er flere, der anbefaler samme talent, vil det være en stor hjælp at samle anbefalingerne i én indstilling.
  • Virksomhedskandidater: Der er ingen øvre grænse for, hvor mange du kan indstille, men vi opfordrer til, at du og din virksomhed prioriterer på forhånd og kun indstiller de mest lysende kandidater
  • Alder: Talentet skal være født efter den 20. april 1982.

Iværksætternes egen konkurrence

I 2018 efterlyser vi talenter inden for syv kategorier: Forretningsudvikling, kommunikation og Public Affairs, Ledere, det offentlige, rådgivere, salg og marketing samt økonomi og finans.

Og hvad så med iværksætterne, der har fyldt mere og mere de senere år? De har fået deres helt egen univers i form af konkurrencen Business Boost.

Sidste år fik i alt 30 iværksættere muligheden for at pitche deres ide og efterfølgende præsentere deres forretning foran et panel bestående af Mette Lykke, Rasmus Schmiegelow, Louise Ertman Baunsgaard, Martin Thorborg og Christian Stadil.

Hvis du kender talenter inden for start up – eller selv er iværksætter – henviser vi til Business Boost, der genoptages senere på året.

fotor

Det med småt

Det er Berlingske Business, der udvælger de 100 talenter. De 100 får direkte besked, så hvis du vil vide om dit talent er blandt de udvalgte, må du selv kontakte din kandidat.

En nominering er ingen garanti for omtale, og de kandidater, der bliver fravalgt, får desværre ikke besked. Det er kun muligt at være med én gang, så talenter fra tidligere år, kan ikke nomineres igen.

Talentet skal have en dansk forankring.

Der er deadline 21. februar kl. 16

Har du spørgsmål angående Talent100, så skriv til talent@berlingske.dk.

 

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen