Berlingske Business

Digital Business og Robotics

Dome og Visions
Martin Manthorpe, strategidirektør i NCC, tog deltagerne med en tur i Dome of Vision i Århus ved hjælp af augmented reality.

Her genfinder du præsentationer fra morgenseminaret om digital transformation i bygge- og forsikringsbranchen med oplæg fra Martin Manthorpe, strategidirektør i NCC, og Christian Baltzer, CFO i Tryg. Seminaret blev holdt i samarbejde med Deloitte.

»Se nu bare at komme i gang i alle led i forretningen. Hvis du venter, indtil samtlige processer og projekter er kortlagt, så er du allerede blevet overhalet.«

Sådan lød det fra Martin Manthorpe, strategidirektør i NCC, på morgenseminaret Digital Business og Robotic, da han blev bedt om at give gode råd til deltagerne. Martin Manthorpe påpegende, at byggebranchen - af gode grunde - er en meget fysisk branche, men at det også præger den mentale indstilling. Derfor er det vigtigt at gå organisationen efter i sømmene og tænke eksempelvis drift og innovation som sammenhængende enheder.

Dagens anden taler var Christian Baltzer, CFO i Tryg. Et af hans pointer var, at outsourcing havde mødt meget større modstand i organisationen end robotter, men også at han anså robotter som en midlertidig løsning på problemerne med forældende IT-systemer. Christian Baltzer opfordrede deltagerne til at inddrage konsulenter for at få kortlagt de manuelle processer, der er egnet til at blive overtaget af robotter.

Begge oplægsholdere gav en række eksempler på, hvordan ny teknologi er på vej til at forandre deres virksomheder og brancher. Du genfinder deres præsentationer nederst.

Digital Business og Robotics var det andet seminar om digital transformation afholdt i samarbejde med Deloitte. Dagens ordstyrer var Michael Winther, Senior Manager i Deloitte

Heldagskonfrencen Digital Agenda 2018 afholdes 1. mart. Du kan se programmet her

NCC Tryg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen