Berlingske Business

Bestyrelsen og det aktive ejerskab

Birgit Nørgaard i selskab med Tom Jacobsgaard.
Bestyrelsesseminar hos Berlingske. Her ses Birgit Nørgaard sammen med Tom Jacobsgaard, programdirektør på CBS Executive.  Foto:

Seminar med fokus på bestyrelsens arbejde for værdiskabelse i SMV-virksomheder og offentlige selskaber. Her finder du tv og oplæg fra den 27. november.

“Jeg synes, I skal lave osten lidt mere cremet. De elsker cremet i Asien." På et bestyrelsesmøde, anbefalede Lars Libbert, næstformand i Royal Denmark, den administrerende direktør Allan Nygaard denne ændring. De diskuterede virksomhedens udvidelsesplaner i Asien.

“Men i henhold til vores strategi bevæger vi os faktisk i modsat retning,” sagde Allan Nygaard. “Vi prøver at reducere fedtindholdet i vores produkter for at matche sundheds- og fitnesstrenden i samfundet.”

“Jamen - det er muligvis også i orden i Europa, men jeg kan fortælle dig, at det ikke virker i Asien, ”skød Lars Libbert tilbage. ”Den grønne bølge har overhovedet ikke ramt Asien endnu. De er stadig overbevist om, at fedt er godt. Se bare på deres Buddhaer. Vi er ikke en offentlig institution. Vi bliver nødt til at møde kunderne, hvor de er. Det er fuldstændig den samme diskussion, vi havde om indpakning. De vil elske at få deres ost pakket ind i guldpapir…”

Der var en pinlig pause. Både Allan og Lars kiggede på formanden Peter Kingo. ”Han er ikke ligefrem diplomatisk," tænkte Peter.

Ovenstående er indledningen til et af de cases, der blev diskuteret på seminaret om bestyrelsen og det aktive ejerskab afholdt hos Berlingske 27. november.

Seminaret gav en smagsprøve på både form og indhold på CBS Executive bestyrelsesuddannelserne målrettet SMV'er og offentlige selskaber. På dagen blev casediskussionerne facilteret af:

Birgit Nørgaard, bestyrelsesformand

Marianne Philip, advokat i Kromann Reumert og næstformand i Komiteen for god Selskabsledelse

Steen Thomsen, professor, Center for Corporate Governance, CBS

Tom Jacobsgaard, programdirektør, CBS Executive bestyrelsesuddannelserne

Se tv-indslag og præsentationer fra dagen her:

 


 


 

CBS Executive bestyrelsesuddannelserne til små og mellemstore virksomheder samt offentlige selskaber, er en del af det nationale bestyrelsesudviklingsprojekt, der har som mål at gøre bestyrelsesarbejde til et fag – med krav til viden, kompetencer og metoder. Projektet er udviklet i tæt samspil mellem praktisk erfaring, forskning og uddannelse. Det er et væsentligt mål at styrke rekrutteringsgrundlaget til bestyrelserne, kvalitativt såvel som kvantitativt.

 

 


 


 

Bestyrelses-intro

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen