Berlingske Business

Wetware og e-Types fusionerer

- Med fusionen skaber vi en utrolig stærk og fokuseret identitets og brandingvirksomhed, der i opbygning ligner de førende

internationale brandingbureauer, men som man ikke har set herhjemme før nu, fortæller Ramus Ibfelt, der er administrerende

direktør i e-Types.


Ideen med den nye virksomhed er, at identitet og branding stadig er en forholdsvis ny disciplin i

Danmark, og der kan være stor uklarhed om, hvad diciplinen består i.


- Mange reklame-, kommunikations-, og pr-bureauer

hævder, at de arbejder med brandstrategi, men alt for meget af det skaber en overflade, virksomhederne ikke kan leve op til.

Og alt for mange grafiske bureauer skaber logoer og identiteter uden at sætte sig ordentligt ind i, hvem kunden er. Det er som

at smøre læbestift pä en gorilla, siger Christians Madsbjerg, tidligere kreativ direktør hos Wetware og fortsætter:


-

Vi mener god branding og grafisk identitet kræver, at man finder virksomhededens kerne, dens identitet - årsagen til,

at den er til. Det sikrer en sammenhængende kommunikation. Hvis en organisation ikke kan forklare, hvad den har pä hjerte,

er den ligegyldig. Det handler om mere end bare virksomhedens slogan de næste par år.


Den nye virksomhed fortsætter

i navnet e-Types og vil have 15 ansatte.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen