Berlingske Business

Virksomheds-netværk med vokseværk

Virksomheds-netværket Link2-IT i Birkerød står over for en større udvidelse.



- Vi har mere end 40 IT-virksomheder

på vej ind. Dermed bliver antallet af virksomheder i netværket øget med mere end 100 pct. i år, siger adm. direktør

og hovedaktionær Ken Boe Hansen, Link2-IT.



Netværket består i dag af 41 mindre og mellemstore selvstændige IT-forhandlere.

Hver forhandler er typisk specialiseret inden for bestemte områder, men i fælleskab kan de via Link2-IT tilbyde totalløsninger

inden for IT.



IT-samarbejdet et har indgået en række aftaler med store IT-producenter som Microsoft, Veritas, Cisco

og Citrix om landsdækkende kampagner.



- Vi lavet en masse kontrakter, hvor vi er tvunget til at finde nye forhandlere for

at kunne opfylde dem. Vi skal nå mellem 80 og 90 medlemsvirksomheder i år, for at kunne løfte opgaverne, siger

Ken Boe Hansen.



Nye forhandlere skal blandt andet tiltrækkes ved lavere priser. Mens det i 2003 kostede 45.000 kr. at være

med, er i prisen i dag nede på 10.000 kr. om året. Derudover skal man betale ekstra for de landsdækkende kampagner man

som forhandler er med i.



2003-regnskabet fra Link2-IT er ikke just prangende, idet årets resultat landede på minus

0,6 mio. kr.



Den primære årsag til det skuffende resultat er en fejlsatsning på softwaren Opportunity Manager

fra Opportunity Solutions.



- Salget tegnede meget lyst ved udgangen til 2002. Men så havede Opportunity Solutions prisen

og produktet var umuligt at sælge samtidig med, at der opstod problemer med kvaliteten. Men salget af Opportunity Manager går

bedre i 2004, siger Link2-IT-direktøren.



Han ser et overskud for selskabet i 2004 på cirka en mio. kr.



Selskabet

har netop fået tilført en halv mio. kr. fra de eksisterende aktionærer og forhandler om yderligere kapital på

en mio. kr., oplyser Ken Boe Hansen. Udover direktøren er også investeringsselskabet JMI Invest medejer af Link2-IT.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen