Berlingske Business
16:16Goldman Sachs-boss driller London

Vind kunderne via direct mail<br>

I takt med at forbrugerne individualiseres bliver elektronisk direkte markedsføring essentiel.



Taget i betragtning at

2002 var præget af afmatning, blev det et rekordår for online annoncering med 243 millioner kroner i Danmark. Og udviklingen fortsætter

med fornyet styrke årene fremover.



Det positive signal for online virksomhederne kommer fra analysefirmaet Forrester, der

har interviewet direktører fra 30 virksomheder med marketingbudgetter på omkring 238 millioner kroner om året.





Frem til 2007 vil web-annoncering stige med 46 milliarder kroner eller 6,3 procent, fremgår det af rapporten "Online Advertising

Pick Up Again".



Ifølge de seneste tal fra TNS Media Intelligence har amerikanske virksomheder brugt 2,6 mia. dollar

på internetannoncer fra januar til slutningen af maj i år, hvilket er en stigning på 15,5 pct. i forhold til samme

periode sidste år.



Online annoncer adskiller sig fra traditionelle banners, ved at de bruger mere direkte forbrugerkontakt

og større budgetter.



Hver tredje virksomhed vil ikke øge sit budget på klassiske banner-annoncer, men i

stedet skifte over til e-mail-annoncering.







V i ser allerede flere fantastiske cases, hvor man flytter traditionel Direct

Marketing budgetter fra det postale til det målrettede elektroniske. Det kan betale sig for firmaer at afsætte tid og

ressourcer til at "tænke" EDRM (Elektronisk Direct Response Marketing) med i deres forretningsmodel, da banner annonceringer

ofte rammer ved siden af.



Både forbrugerne, producenterne og samfundet vinder ved direkte elektronisk marketing.



Ved

kun at bruge resourcer på forbrugere der er interesserede i dine varer, sparer man som virksomhed op til 70 pct. af sit marketingbudget. Alt

det som tidligere "skød" ved siden af.



Mange detailvirksomheder bruger ikke bare nettet for at øge kendskabet, men

også for at skabe langvarige kunderelationer.



Netop den målrettede markedsføring skaber loyale forbrugere.

Forbrugeren føler relevans og speciel behandling - Det vi alle ønsker at få.







G ennem hjemmesiden www.jatak.com

bestemmer man som forbrugere fuldstændig selv hvilke tilbud og informationer der skal frem.



Det svarede til, at man købte

en avis, hvor man på forhånd havde udvalgt de relevante reklamer.



Samfundet og miljøet sparer mange resourcer

på elektroniske reklamer.



Slut med overflødige trykte reklamer i postkassen. Genbrugsordninger og renovationsarbejde.



Internetkampagner

er typisk både billigere at lave og placere end andre annoncetyper.



I modsætning til de fleste trykte eller tv baserede

annoncer, giver de øjeblikkeligt et billede af om annoncen er en succes eller ej, i form af online -salgstal eller om folk

bare klikker sig videre.



Ved at bruge bare et lille beløb af de penge, der ellers går til tv-annoncer, kan virksomhederne

virkelig slå igennem på nettet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen