Berlingske Business

Verdens dyreste højttaler sælges fra et lager i Esbjerg

Hi-Fi-firma har øget salget markant ved at fjerne fordyrende mellemled og kombinere netsalg med teknisk kunderådgivning.

Højtalere til flere hundrede tusinde kroner er ikke for sarte ører. Ikke desto mindre har firmaet Hi-Fi Freaks.dk succes med produkter i den absolut dyre ende. Blandt andet distribuerer de verdens dyreste højtaler til en mio. kroner.

- Folk synes, at markedet er svært lige nu, og det får vores konkurrenter til at spare. Det har vi i stedet valgt at udnytte til en ekstra satsning på høj kvalitet, siger virksomhedens direktør Thomas Sillesen. Han fortæller, at Hi-Fi Freaks.dk blandt andet har investeret i sekssides-annoncer i magasinet High Fidelity resten af året.

Hjemmelyd

Hi-Fi Freaks har ingen fysisk butik, og de har skåret alle fordyrende mellemled væk, så den høje kvalitet kan sælges så billigt som muligt.

Et af de tiltag, der skal adskille virksomheden fra konkurrenterne, er muligheden for at afprøve produkterne inden køb. I hjemlige omgivelser vel at mærke.

- Det giver tit en anderledes oplevelse at afprøve et produkt derhjemme fremfor i en butik. Derfor tilbyder vi, at vores medarbejdere kan komme hjem til kunden med produktet, siger Thomas Sillesen. Han understreger, at man med så dyre produkter ikke kan forvente, at dankortet trækkes op af lommen kun på baggrund af nogle billeder på en hjemmeside.

Lagervarer

Selvom varerne i Hi-Fi Freaks.dks katalog spiller i et prisleje, der rager langt op over det budget de fleste lægger, når skal ny lyd i stuen, så sætter Thomas Sillesen en ære i at have alle mærker på lager. Det kræver selvfølgelig lidt investeringsmod.

- Vi har heldigvis en god bank, siger Thomas Sillesen med et grin, før han fortsætter i en lidt mere alvorlig tone.

- Vores kassekredit er blevet udvidet på trods af krisen, og det betyder selvfølgelig, at banken har tillid til vores forretningsmodel.

Ifølge direktøren giver det en konkurrencefordel, rent faktisk at kunne levere alle de produkter, man distribuerer med det samme.

- I nogle butikker, skal man nok ikke forvente, at de har produkterne på lager, når prisen overstiger 20.000 kroner, siger han.

Klar til vækst

Hi-Fi Freaks.dk har været aktiv siden 2007. Det første regnskabsår bød på et lille tab. Det er dog mere end indhentet i det nyeste regnskab, der offentliggøres i løbet af næste måned.

Thomas Sillesen mangler stadig en køber til verdens dyreste højtaler mens flere anlæg i 100.000 kroners klassen har forladt lageret i Esbjerg.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen