Berlingske Business

Vejle-firma boomer på trods af IT-krisetider

Det kun to år gamle Vejle-firma Add-On er inde i en rivende udvikling, og det sker i en tid, hvor hele IT-branchen mest er kendetegnet

ved, at man skal være glade, hvis man bare kan holde aktiviteterne på niveau med året før.


Add-On boomer

ganske simpelt, og sidste år nåede man at øge omsætningen med 61 pct. - og i de forløbne måneder

i 2002 kan man allerede notere en yderligere omsætningsstigning på 20 pct.


- En af årsagerne er nok, at vi

satser en meget stor del af vores omsætning på en markant global markedsføring, siger direktør Peer E. Astrup,

Add-On.


- Det betyder, at får vi nedgangstider på enkelte markeder, så har vi gode muligheder for at udligne

det på andre markeder.


- Samtidig er det et faktum, at vi står med en række programmer, som vi selv har udviklet,

og som har brugernes store interesse.


- Det gælder ikke mindst vores program til at styre alle kalenderne i en virksomhed.

Det er et program, hvos man i realiteten kan kalkulere med en tilbagebetalingstid på tre-seks måneder, og det er tidshorisonter,

som erhvervslivet virkelig kan forstå, fastslår Peer E. Astrup.



Globalt marked

I sin godt to år lange

levetid er det lykkedes Vejlefirmaet at sælge over 250.000 programmer til det globale kundeunderlag.


Internet er en vigtig

faktor i salgsstrategien, idet virksomheden løbende sørger for, at man bliver placeret øverst i søgemaskinerne.

Samtidig står man kalenderstyringsprogrammet men et produkt som kunderne kan downloade på fem minutter og installere på

to minutter - hvorefter det er gratis at afprøve systemet i 30 dage.


- Det er en stor force, at vi har produkter, som

enhver kan bruge uden at man først skal sende personalet fem dage på kursus. Det skal være let tilgængeligt,

og programmerne skal kunne give brugerne store fordele i dagligdagen.


- Vi har således mange skoler, hospitaler og et

væld af erhvervsvirksomheder, der har fundet ud af, at der virkelig er store fordele ved at holde styr på det utal af

kalendere, der er i brug. Samtidig kan man holde styr på brugen af lokaler, konferencerum og maskiner, og en effektivisering

af alle disse områder er virkelig en meget stor gevinst for alle, fastslår Peer E. Astrup.



Opgaver outsourcet

Programmer,

der går ud fra den vejlensiske virksomheder har selskabet selv udviklet, men den otte mand store stab har i dag så travlt,

at man har måttet outsource en del programmeringsopgaver.


De danske programmer sælges især i de højteknologiske

markeder i Vesteuropa og Nordamerika, mens man kan notere en væsentlig ringere interesse i lavlønsregionerne, hvor koordinering

af ressourcer og personale tilsyneladende vægtes mindre højt.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen