Berlingske Business
07:17Mærsk vil spare milliarder på digitalt projekt

Vedholdende og målrettet indsats giver stærk mærke

Vi er stolte over at have vundet prisen, fordi det er et skulderklap og en anerkendelse af, at vores

målrettede og koordinerede arbejde gennem årene med at opbygge et stærkt varemærke er lykkedes og blevet bemærket.



Juryen

sagde bl.a. om begrundelsen for at give os prisen:



"KiMs hviler ikke på laurbærrene. De produktudvikler hele

tiden og kommer med nye produkter og varianter. Det er en glæde at se en mærkevarevirksomhed, der hele tiden fornyr sig

såvel produktmæssigt som kommunikationsmæssigt. KiMs er i dag en af landets aller-stærkeste mærkevarer".



Vi

vandt foran Heinz tomatketchup, Libresse, Nescafé, Carlsberg Kildevæld, Dansukker, Mach 3, Jensen Sovs, Triomega, Nivea

Beauté og Actibrush.



Vi blev målt og vejet med hensyn til markedsandel og volumen, mærkekendskab, pris, distribution,

produktudvikling og kommunikation med markedet.



På alle bedømmelseskriterier kunne vi fremvise markante resultater.



Tidligere

har mærker som Sony PlayStation, BioTex og Magnum vundet mærkevareprisen.



I arbejdet med at opbygget et stærkt

brand har vi markeret os på en række centrale områder. Vi her gennem årene kæmpet os til en plads som

suveræn markedsleder med godt 46 pct. af markedet - alligevel fortsætter vi med at rykke frem.



Og det på trods

af, at markedet står stille. Desuden præsenterer vi løbende danskerne for nye og spændende produkter - vi

bruger mange ressourcer på produktudvikling.



Vi er den store spiller, som driver markedet, og derfor forventer danskerne,

at det er os, som kommer med nye og spændende produkter.



Ofte bliver vi spurgt, hvordan det er lykkedes at skabe så

stærkt et brand.



Opskriften handler om målrettet og koordineret indsats. Vi har bragt os i en situation, hvor vi

har produkt-, butiks-og tv-dominans i vores vigtigste målgruppe - de unge. Ifølge nye målinger fra AC Nielsen står

der KiMs på 18 ud af de 20 mest solgte chips- og snacksprodukter. Vores mål er til enhver tid, at vores stærke produkter

skal smage bedre og sælge markant bedre end den nærmeste konkurrents.



Vi har også stor fokus på forholdet

til forretningerne. Vi er i år valgt til bedste kolonialleverandør på en række imagedimensioner: markedsføring, indtjening

til butik, rådgivning til butikkerne vedrørende salg ud af butik og værdi af besøg. I den undersøgelse

(FACTUM) indgik 600 butikker og 25 leverandører, hvoraf KiMs var den ene.



Bag de mange initiativer står selvfølgelig

en række dygtige mennesker. Det er først og fremmest KiMs medarbejdere, men også eksterne samarbejdspartnere.



KiMs

hører hjemme på Fyn, og vores ambition er til enhver tid at tiltrække og fastholde de bedste kræfter inden

for det regionale område.



På nøgleposter tiltrækker vi medarbejdere fra hele landet.





vigtige områder arbejder vi sammen med de bedste eksterne rådgivere, der er til rådighed, mens vi på standardydelser

bevidst vælger den billigste løsning. Den strategi gør, at vi til enhver tid er med helt fremme ved målstregen.



I

vores markedsføring har vi et skarpt øje med den vigtigste målgruppe - de unge. Vi præsenterer markante

universer, der er stærke på involvering, underholdning og branding.



Vi har lagt en stor satsning på tv, hvor

vi ofte skifter film.



Først var vi kendt for ''den onde bror Jørgen'', mens vores nye satsning med ''Sol og Trille''

er ved at bide sig godt fast hos de unge.



Det gennemgående i vores markedsføring er kernebudskabet ''Når du

er sulten for sjov''.



Det budskab hænger uløseligt sammen med KiMs. 80 pct. af danskerne siger KiMs, når de

bliver spurgt, hvem de tænker på, når de hører ordet chips.



Hos KiMs har vi har arbejdet os til en flot

position -et meget stærkt brand. Og vi ved, at stærke mærker skal plejes.



Derfor vil vi også i de kommende

år arbejde målrettet videre med at gøre KiMs'' mærke endnu stærkere.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen