Berlingske Business
17:42

Vækst i etiket-trykning

Overskuddet blev fordoblet til 3,9 mio. kr. i 2001/02, hvor bruttofortjenesten gik frem med 3,7 mio. kr. til 27,3 mio. kr.



Flexiket

er en landets største virksomheder inden for produktion af selvklæbende etiketter.



Direktør Henrik M. Hansen

fortæller, at Flexiket for et par år siden investerede i en digital trykmaskine. Den er fleksibel og har små opstartsomkostninger.



-

Successen har været så stor, at vi har bestilt endnu en Nilpeter/Xeikon til en værdi af "nogle millioner kr.",

fortæller Henrik M. Hansen. Den bestilte digitalmaskine installeres i februar/marts og skulle gerne bidrage med ny vækst

i virksomheden, der blev grundlagt i 1971.



- I kampen om kunderne gælder det om at yde den bedste service og skabe værdi

for kunderne. Vi indgår i dag i flere større kunders logistikkæder og overvåger deres lager og behov for

etiketter. Vi kan derfor sætte produktion i gang efter just-in-time konceptet. Det giver en række bureaukratiske lettelser

for kunderne og kan være med til at øge vores placering hos dem, pointerer Henrik M. Hansen.



Sammen med virksomhedens

produktionschef og salgschef overtog han for et år siden Flexiket, der i flere år har været ejet af en række

medarbejdere. I en analyse af muligheder for generationsskifte blev et management-buy-out foreslået og valgt. En overgang blev

Flexiket ejet af 18 medarbejdere. Virksomheden har 46 medarbejdere.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen