Berlingske Business
17:40Det sker tirsdag: Sidste store bankregnskaber

Vækst hos vægtvogtere

Det er sæson for dårlig samvittighed efter julefrokoster, julemad og nytårstaffel, og dermed oplever de danske vægtvogtere

et medlemsboom i disse dage. Det er helt i tråd med visionerne hos begge branchens udøvere, der vil have flere danskere

til at tabe flere kilo.



- Det er jo januar, så det går rigtigt stærkt. Vi oplever et kraftigt stigende medlemstal

i disse dage, konstaterer pressemedarbejder Trine Kvade fra Weight Watchers.



Både De Danske Vægtkonsulenter (DDV)

og Weight Watchers (WW) består af et stort antal lokalafdelinger, hvor konsulenter holder møder for folk, der gerne vil

tabe sig. Men der hører ligheden også op.



Især de seneste fem år har DDV oplevet et boom af konsulenter

og medlemmer på grund af stigende efterspørgsel, og det har fået virksomheden til at rette blikket mod udlandet.

DDV er nu repræsenteret i otte lande.



- Indtil nu er vi dog kun repræsenteret med få konsulenter i de store lande,

men vi er markedsledende i Island og på Færøerne, fortæller Thomas Møberg, der er medlem af direktionen

i DDV.



Det omvendte er tilfældet med WW. Virksomheden Weight Watchers International er børsnoteret i USA og har

afdelinger i hele verden. Dermed er WW i Danmark kun en underafdeling. Alligevel styrer den sig selv. WW''s ti fastansatte står

for den daglige drift og udvikling i Danmark, hvorfra også de 60 konsulenter får deres varer og efteruddannes.



Al

DDV''s udvikling foregår fra Danmark og på grund af de ambitiøse planer om at sprede sig til andre markeder, er

det ikke meget af virksomhedens overskud, der ender hos aktionærerne.



- Vi kunne godt tænke os, at vores lille danske

firma bliver i stand til at kæmpe mod et multinationalt amerikansk selskab, også på fødevaredelen, men det

kræver en millioninvestering, som vi ikke kan klare lige nu, fastslår Thomas Møberg.



Det multinationale selskab

er naturligvis WW, der allerede har en del færdigretter og produkter til salg i større supermarkeder.



- Vi har en

tommelfingerregel, der hedder, at vi skal ændre og forbedre vores produkter hvert tredje år. Det bruger vi forholdsvis

mange penge på, og jeg afviser ikke, at der kommer flere næste år, forklarer Trine Kvade.



Indtil videre har

DDV en aftale med SuperBest og Magasin om salg af fødevarer, men er klar til at udvide sortimentet yderligere om kort tid. Med

hvad og hvilken type produkter, vil han imidlertid holde for sig selv nogle uger endnu, af hensyn til sine samarbejdspartnere.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen