Berlingske Business

Unimercos vækst ned i lavere gear

Unimerco holder fast i vækstplan og globalisering, men i kølvandet på krisen slækkes der midlertidigt på målene.

Unimerco Group i Sunds ved Herning er kommet nogenlunde vel gennem sit seneste regnskabsår med omsætningsvækst og et lidt mindre resultat end året før, men koncernen erkender, at den ikke helt har nået sine mål.

Der mangler 50 mio. kr. på toplinjen i forhold til det oprindelige mål, men det skyldes først og fremmest et forsinket opkøb. Alligevel er også målet for indeværende år, 2008/09, droslet ned fra cirka 850 mio. kr. til 800 mio. kr., men ledelsen erkender selv, at det her og nu er meget svært at spå om fremtiden. Det skyldes ikke mindst krisen.

Faktisk har Unimerco måttet konstatere et omsætningsfald i første kvartal af det nye regnskabsår. Unimerco har oplevet et kraftigt fald i sine byggerelaterede aktiviteter, og det vil sige salg af sømpistoler og betonbindere, og en mindre fremgang på hoved forretningsområdet skærende værktøjer.

Ingen afskedigelser

Koncernens globalisering med etablering mange steder rundt om i verden fortsætter imidlertid, men der er fokus på besparelser, selv om ledelsen ikke agter at ty til afskedigelser.

I løbet af regnskabsåret er der tværtimod kommet knap 50 nye medarbejder til, så Unimerco Group i dag beskæftiger 622 medarbejdere. Omsætningen landede på godt 747 mio. kr. i forhold til godt 683 mio. kr. året før. Resultatet før skat blev godt 48 mio. kr. mod godt 65 mio. kr. i 2006/07.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen