Berlingske Business

Ungt transportfirma vinder over Carlsberg

Affalds- og transportfirmaet MiljøLogistik A/S har konkurreret med ni andre virksomheder om at indsamle tom engangsemballage

til øl og sodavand for Dansk Retursystem. Roskilde-virksomheden MiljøLogistik skal fremover stå for indsamlingen

af emballager fra ca. 7000 supermarkeder, kiosker og restauranter. Dansk Retursystem oplyser desuden at mængden af engangsemballage

siden nytår er steget -især på grund af faldet i emballageafgifter. Opgaven vil få stor indflydelse på

omsætning og bundlinien hos transportfirmaet i Roskilde.



- Vi regner med at opgaven kommer til at udgøre 25 procent

af vores omsætning i 2005, forklarer direktør Torben Petersen. Firmaet afgav det billigste tilbud og afløser dermed

Carlsberg og VMG Transport, der har varetaget opgaven siden oktober 2002.

Aktive aktionærer

- Vores koncept er baseret

på lokallogistik og vi kunne ikke have håndteret denne opgave, hvis ikke alt det praktiske var på plads via vores alliancepartnere

rundt om i landet, forklarer direktøren. MiljøLogistik har seks aktionærer, der ifølge direktøren

er en væsentlig del af en driftsgrundlaget. De er alle i branchen og en aktiv del af den daglige drift og har f.eks. de afsætningspladser,

der skal til for at MiljøLogistik kan håndtere større opgaver.



Modsat giganten Carlsberg er MiljøLogistik

nemlig et ungt firma, der kun er i sit tredje leveår.



De har i sin korte levetid formået at vinde opgaver for flere

større virksomheder. De har for nylig også vundet en opgave for Arla og håndterer i forvejen Netto-kædens

affald.



MiljøLogistik skal fra 1. oktober i år transporter ukomprimeret engangsemballage så som dåser,

glas og plastflasker i sække fra dagligvarebutikker, kiosker mv. og til ét eller flere mellemlagre for Dansk Retursystem.





Frem til 2008 har miljøstyrelsen tildelt virksomheden eneretten til at løse en række lovbestemnte opgaver

i det danske pant- og retursystem for øl og sodavand.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen