Berlingske Business

Undren over brotakster

Det parti, der er på magtens tinde og med skiftende socialdemokratiske socialministre kæmpede

så indædt imod, at der ikke kunne være tvivl om, at de mente det alvorligt.


Ikke ud fra økonomiske

interesser, men ud fra devisen om, at et forlig er et forlig. Selv om det senere bliver konstateret, at de økonomiske forhold,

der lå til grund for forliget har ændret sig i en sådan grad, at det er muligt at afskrive broen inden for samme

tidsramme, men med en væsentlig takstnedsættelse, ja så står S urokkeligt fast. Indtil de kommer i opposition.






Uforståelig

udmelding

Ligeså uforståelig er udmeldingen fra den konservative trafikminister Flemming Hansen. Ændringerne i de

økonomiske forudsætninger er åbenbart ikke nået frem til ministerens bord endnu.


Han udtaler til TV-Avisen,

at det er fuldstændig galematis at arbejde for en takstnedsættelse. Broen skal jo betales. Man kan bare sidde undrende tilbage

med en følelse af afmagt. Det er det samme parti, som både før og efter valget ikke forsømte nogen lejlighed

til at udtale ordet takstnedsættelse.


Flemming Hansen er yderligere i klar modsætning til sin partiformand og vicestatsminister

Bendt Bendtsen, som har bedt Flemming Hansen om at indkalde til drøftelser om sagen.


Den sidste hurdle er Kristeligt

Folkeparti. Noget tyder på, at dets stædige sigen nej til udvikling mellem landsdelene ligger i nogle landspolitisk set

meget få stemmer i de yderste jyske områder.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen