Berlingske Business

Undgå falske kopier

Bogen "Kopisikring af tryksager" henvender sig til reklamebureauer, designere og grafiske virksomheder, som kan have en

interesse i at beskytte deres kunder mod problemer med ulovlige kopier.


- Den teknologiske udvikling giver stort set alle adgang

til professionelt produktionsudstyr, og den udvikling er en udfordring til alle, der deltager i fremstiling af tryksager, hvor der

er en risiko for forfalskning, skriver forfatteren Michael Abildgaard Pedersen i et forord til bogen. Han har i sit arbejde på

Den Grafiske Højskole sat fokus på kopisikring af tryksager. Og der er masser af eksempler på falske kopier i løbet

af det seneste år:


l Studerende har selv forbedret deres karakterer for at komme ind på de attraktive studier.


l

Udlevering af medicin på falske recepter


l HT''s klippekort har været udsat for vellignende efterligninger


l

Der er dukket falske billetter op ved store begivenheder som Roskilde Festival


Derudover hævder forlaget, at det offentlige

tager det afslappet, når det gælder kopisikring af straffeattester, hvilket er et problem for de virksomheder, der kræver

en ren straffeattest ved ansættelse.


Bogen deler markedet for kopisikring op i tre kategorier: lDen danske stat, herunder

forsvaret og kongehuset l Amter, kommuner og andre offentlige institutioner


lErhvervsvirksomheder og private institutioner


De

to sidstnævnte gøres der mest ud af, da den danske stat løbende sikrer sig den nødvendige ekspertise og

udvikling.


Fokus er derfor på, hvordan man kopisikrer eksempelvis studiekort, eksamenspapirer, garantibeviser, lotterisedler,

billetter mv. Det kan også få stor betydning for virksomheder og erhvervsorganisationer, at der ikke kommer forfalskninger

af tilbud, ordrebekræftigelse, kontrakter, leverings- og distributionsaftaler. Bogen giver både avancerede og simple anvisninger

på kopisikringer.



Kopisikring af tryksager

af Michael Abildgaard Pedersen


Bogladepris 325 kr.


www.grafisk-litteratur.dk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen