Berlingske Business

Umuligt at tjene penge på dansk ismarked

Selv ikke i sommervarmen kan der sælges nok is til at få forretningen løbe om.

Verdens hårdeste ismarked er det danske marked blevet kaldt.

Og der er givetvis noget om snakken. For selv om de seneste uger har budt på fint sommervejr, er der alligevel udsigt til et markant fald i salget af is i år.

Det skriver dagbladet Børsen fredag.

Til og med er maj totalmarkedet for ispinde og literis faldet 14 procent i forhold til sidste år, og selv om den sidste halvdel af juni med god sommervarme trækker op, bliver juni formentlig kun på niveau med sidste år, og det er langt fra nok til at opveje det store fald i starten af året.

Det viser nye tal fra brancheforeningen Dansk Isindustri, der har landets største isproducenter som medlemmer.

- 2009 bliver et af de dårligere år, må vi nok erkende allerede nu. Vi håber selvfølgelig, at den resterende del af sommeren bliver god og varm, men vi er noget bagud. Især maj var en horribel måned, siger Per Sommer, der er divisionschef i Premier Is.

- mja

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen