Berlingske Business

Udviklingsarbejde lønner sig hos Lip

Man tror jo ikke, at det kan lade sig gøre, at 19 medarbejdere i en dansk fremstillingsvirksomhed kan generere et overskud på 23,7 mio. kr. efter skat.

Men sådan er nu engang gået hos A/S Lip Bygningsartikler i Nørre Aaby på Vestfyn i 2003/04, og selv om indehaver og direktør, Arne Vangsted, ikke er meget for at tale om sin succes, så tør han godt sige, at en af hemmelighederne er en konstant udvikling af sine produkter.

En beskrivelse, som både mange håndværkere og gør-det-selv-folk gerne vil skrive under på. For det er jo dem, der blander de mange forskellige pulvere op med vand og smører dem på de steder, hvor de skal bruges,

Ikke så meget snak

- Vi er tilfredse med resultatet og udviklingen, men behøver du nu skrive om det, siger Arne Vangsted til Erhvervsbladets medarbejder.

- Vi plejer ikke at snakke så meget om tingene, vi passer bare butikken. Og passe butikken, det gør han, og det har han gjort i mange år på glimrende vis, kan man læse ud af tallene i hans koncern, hvor egenkapitalen nu ligger et godt stykke over 100 mio. kr., fortsætter han

Selv om den 62-årige direktør ikke er meget for at fortælle om sin virksomheds succes, så nævner han dog to væsentlige årsager.

- Vi har en rigtig stor eksport-andel af vores produktion, hvor meget vil jeg ikke sige, og så har vi jo desuden ansat en del røde medarbejdere fra Sverige i form af industri-robotter, siger han på klingende "øst-for-storebæltsk", til trods for, at han i 40 har boet på Fyn.

- Al vores produktion foregår her i Nørre Aaby. Familievirksomheden Lip, hvor samtlige seks medlemmer i bestyrelsen hedder Vangsted til efternavn, har dog datterselskaber i både Ægypten, Polen og Sverige, fremgår det af det netop offentliggjorte regnskab.

I ledelsesberetningen skriver familien, at forventningerne om vækst i markedet i 2003/04 blev opfyldt med en positiv indvirkning på selskabets indtjening til følge, og man forventer i indeværende regnskabsår at "realisere et resultat på minimum samme niveau som indeværende år".

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen