Berlingske Business

Tryksager kan blive personlige

Alle mennesker er forskellige. Digitaltryk med variable data gør det muligt at kommunikere individuelt til modtagerne.


Muligheden

for at variere reklamebudskabet til individuelle modtagere er unikt for digitaltryk med variable data. I marketingøjemed betyder

det, at det nu er muligt at adressere hver enkelt person på forskellig måde og behandle hver kunde som et individ. En

fundamental ændring i forhold til massekommunikation uden mulighed for individuelle budskaber.


Tryk med variable data betyder

nye muligheder som: Individuelle sider af tekst, billeder, farver og grafik kan sættes sammen på alle måder, spektrumet

spænder fra variable felter til komplette variable sider.


Hele dokumenter kan omstruktureres elektronisk, så tryksagerne

varierer fuldstændigt i antal sider og siderækkefølge



Nye markeder

De variable muligheder, som digitaltrykket

tilbyder, lukker op for nye markeder indenfor reklame- og emballagetryk.


Også behovet for individuelle bøger under

begrebet "Book on Demand" kan nu realiseres.


Tilpassede og up-to-date manualer, driftsvejledninger og test marketing

i små oplag er yderligere eksempler fra repertoiret af produkter, som kan tilbydes ved hjælp af digitaltrykte publikationer.

Distribution og tryk er også muligt: De digitale data kan sendes verden over, og digitaltrykkes med samme kvalitet hvor som

helst.


For reklamebureauer åbner digitaltryk med variable data for helt nye kreative muligheder. Hvor man før måtte

sige "enten/eller", kan man nu sige "både/og", når direct mail kampagner udformes.









Interaktive

medier

:1-kommunikation kan derfor realiseres af enhver. Her spiller internettet også en vigtig rolle, fordi det er nemt at indsamle

kundedata direkte fra en website til en database, som kan bearbejdes yderligere til et færdigtrykt produkt - og alt dette i

et integreret workflow. Sammen med internettet bliver det trykte produkt et interaktivt medie.



Viden og loyalitet

Det centrale

element i 1:1-kommunikation er konceptet "Learning Relationships": kunderne beskriver deres behov ved f.eks. at angive, hvilke

produkter og serviceydelser, de har brug for.


Nye tilbud specificeres på baggrund af de returnerede data. Processen minder

om det gode gamle købmandsskab, hvor man har en positiv dialog begge parter kan profitere af. Faren for at kunden går

til en konkurrent bliver minimeret, fordi kunderelationen bliver et partnerskab.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen