Berlingske Business

Trioplast øger omsætningen og fordobler på bundlinien

Plastvirksomheden Trioplast Nyborg A/S kom flot ud af 2003 med en øget omsætning og en fordoblet overskud i forhold til

året før. Det er opnået i et endda særdeles presset marked.



Det fynske selskabs ledelse betegner selv

med en ægte vestjysk tone det fordoblede resultat som "ganske tilfredsstillende", og forbedringen skyldes ikke mindst

en effektiv styring af omkostningerne. Der har været "en fornuftig efterspørgsel af selskabets produkter af industrifilm"

på både de europæiske og de amerikanske markeder, men det er indenfor selskabets andet hovedområde, recycling,

at væksten har været til at få øje på. Trioplast forøgede i slutningen af 2002 sin kapacitet

inden for recycling, og ifølge årsrapporten er denne kapacitet blevet udnyttet fuldt ud.



- Markedet for industrielle

folier til emballage er under pres, og alligevel er det lukkedes for Trioplast i Nyborg at øge indtjeningen med næsten

100 pct., siger en tilfreds adm. dir. Torben B. Andersen. - Forklaringen er effektivisering, omtanke og fokus på kunder og nøglemarkeder

med god gammeldags dansk købmandskab.



Trioplast Nyborg er hovedsæde for Trioplast-koncernens industrifilm-division

på verdensplan og dermed ansvarlig for alle aktiviteter på dette område i koncernen. Strategien er, at divisionen

skal være en af Europas førende specialister, som udvikler, fremstiller og sælger kundetilpassende emballageløsninger.

Divisionen består udover fabrikken i Nyborg af tre fabrikker i Sverige, en i Tyskland og en i Frankrig samt en række salgsrepræsentationer

i både Europa og Nordmamerika, og den omsætter i alt for omkring 700 mio. kr.



En lille ridse er der dog i selskabets

lak. EU Kommissionen er i gang med en undersøgelse om påståede overtrædelser af konkurrenceregler på

det europæiske foliemarked, og denne sag er endnu ikke afsluttet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen