Berlingske Business

Tredje overskud i intranet-firma

Det danske sofwarehus Webtop Technology, der blev udskilt fra nu krakkede eHuset i 2001, har for tredje år i træk præsteret

overskud på salg af portalløsninger til virksomheder.



- Vi har valgt at fokusere på dette ene forretningsområde

og kombinere det med en høj faglig viden. Det har gjort, at vi er i stand til at levere det, kunderne efterspørger.

På den måde har vi sikret os en række loyale kunder, som bidrager til vores fortsatte vækst og udvikling af

vores produktsuite, udtaler adm. direktør John Wainer, Webtop Technology.



- Den valgte strategi har foreløbigt

givet os en stærk position i markedet, forklarer direktøren.



Årets resultat før skat steg i regnskabsåret

fra 0,6 mio. kr. i 2002/03 til 1,6 mio. kr. i 2003/04.

Standardløsninger

IT-virksomheden udvikler og leverer standardløsninger

inden for intranet, extranet og hjemmesider baseret på virksomhedens eget produkt Webtopone.



Produktet har været

markedsført gennem syv år og stammer oprindelig fra eHuset. Det er tidligere medarbejdere herfra, der har startet Webtop Technology

i 2001.



Årets omsætning steg fra 8,6 mio. kr. i 2002/03 til 11,5 mio. kr. i 2003/04.



Selskabet oplyser, at kundemassen

er steget med 40 pct. i løbet af regnskabsåret. Blandt andet har forlaget Krak valgt at bruge selskabets løsninger

som platform for de fremtidige webløsninger.



Derudover har selskabet opkøbt resterne af konkurrenten Wizdom, der krakkede

tidligere på året.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen