Berlingske Business

Toyota skiller sig ud

Toyota skiller sig ud i to store kvalitetsundersøgelser udført af firmaet J.D. Power and Associates i Tyskland og USA.



Blandt

tyske bilister er Toyota-ejere i særklasse mest tilfredse. For tredje år i træk er Toyota bedste mærke i

undersøgelsen, der bygger på svar fra 24.500 ejere af to år gamle biler og offentliggøres i bilmagasinet

"mot". Undersøgelsen omfatter ejernes erfaringer med bil, forhandler og driftsomkostninger.



I år har Toyota

endda øget sit forspring, så der nu er lige så lang afstand til Mazda på andenpladsen som fra Mazda til listens

nummer 11, som er Mercedes. Når det gælder de enkelte modeller, er der en Toyota på fire af de syv første

pladser. Nummer et og to er således Corolla og Avensis, nummer fire RAV4 og nummer syv Yaris.



I den årlige amerikanske

undersøgelse Vehicle Dependability Study er Lexus for tiende gang i træk på førstepladsen som mærket

med færrest problemer efter tre års ejerskab.



I det samlede resultat for bilproducenter er Toyota ligeledes på førstepladsen.

høy

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen