Berlingske Business
17:13Mærsk-aktier sank til bunds i rødt C20

Toptrimmet vikarbureau er klar

Temp-Team A/S er et af de største danske personaleudvælgelses- og vikarbureauer med kontorer spredt over hele landet.

ErhvervsBladet spurgte Temp-Teams direktør Klaus Strandhøj om forventningerne til det nye år.











Hvordan

er året gået, og hvad forventer du af 2003?

I år har vi åbnet to nye afdelinger i Vejle og Aabenraa og forventer

i 2003 at åbne et større kontor på Sjælland. Til trods for at vores branche har været under pres i

år, har Temp-Team formået at vinde en betragtelig markedsandel og forventer at komme ud af året på lige fod

med 2001. Desuden har vi heller ikke haft reduceringer i medarbejderstaben i år, så derfor føler vi os ekstremt

godt rustet til det nye år og forventer klart et bedre resultat i 2003.



Hvordan har I gearet virksomheden til at komme

igennem 2003?



I modsætning til nogle andre på markedet har vi holdt fast i vores bemanding og formået at komme

igennem et svært år med begge ben godt plantet på jorden. Vi føler, at når de økonomiske konjunkturer

igen vender den rigtige vej, står vores apparat toptrimmet til at køre.



Lancerer I nogle nye ydelser?



Vi overvejer

at udvide vores sortiment til at omfatte flere specialer, der på nuværende tidspunkt kun er på tegnebrættet.



Venter

du øget omsætning i 2003, og hvilke kunder vil I sælge mere til?



Vi har budgetteret med en omsætningsfremgang

på 10-12 pct. og en indtjeningsfremgang på 15 pct. I 2002 er vores personaleudvælgelsesdel ligesom hos vore konkurrenter

faldet, hvorimod vikardelen er steget. Hvis man forestiller sig, at konjunkturerne vender i 2003, så tror vi, at antallet af

personaleudvælgelser vil stige, hvilket kan påvirke mængden af vikariater.



Venter du skærpet eller mindsket

konkurrence næste år?



Konkurrencen inden for vores branche er hård i forvejen, så jeg tror fortsat, den

vil være hård i det kommende år, men vi føler os godt rustet til det.



Har I sparet på jeres omkostninger?



Vi

har været meget bevidste om vores omkostninger og er meget opmærksomme på dem i forhold til vores indtjening. Det

er også en medvirkende årsag til, at vi konstant tjener gode penge.



Har I behov for flere eller færre medarbejdere

i det kommende år?



Vi forventer at blive flere faste medarbejdere i selve Temp-Team på landsplan svarende til en

medarbejderforøgelse på mellem 5 og 10 pct. Og det skyldes helt og holdent, at vi fortsat ønsker at ekspandere.



Hvad

håber du mest for 2003?



At vi får nogle positive trends i samfundsøkonomien, så vi får en større spredning

i brugen af vores produkter. Vi håber virkelig, at opsvinget vil komme i 2003.



Hvad frygter du mest i 2003?



At arbejdsmarkedsreglerne

vil besværliggøre vores dagligdag. Der er jo et EU-irektiv undervejs, som vil behandle vikarer i hele EU på fuldstændig lige

vilkår med de fastansatte i virksomhederne i forbindelse med f.eks. opsigelsesregler og pensionsberettigelse. Det kan betyde,

at det ikke bliver nær så smidigt at formidle vikarydelser.



Temp-Team A/S i København



Branche: Service



Ydelse:

Vikarbureau og personaleudvælgelse



Årsomsætning (2001): 240 mio. kr.



Årets resultat (2001): 19,5

mio. kr.



Ansatte: 108



Største udfordring i 2003: Vi skal bevare vores høje serviceniveau og modstå

den konkurrence der måtte være.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen