Berlingske Business

To IT-forlag i kappestrid med hver sit biotek-blad

Det er efterhånden mere reglen end undtagelsen, at et uopdyrket mediemarked entreres af to konkurrenter på samme tid.


Det

er blandt andet sket med samtidig lancering af lavpris ugebladene Her & Nu og Kig Ind, ungdomsbladene Bazar og Sirene samt IT-forhandlerbladene IT-Branchen

og Computer Reseller News, og senest med de to gratis aviser Urban og Metroexpress. Nu gentages historien inden for biotek- og medicinalindustrien.

De to konkurrerende danske IT-forlag IDG og N-Com lancerer stort set samtidig bladene Biotech Danmark og biomedico. De nye blade henvender

sig begge til den boomende danske og sydsvenske biotek-industri, som til dato ikke har haft et toneangivende brancheblad.









Får

stor betydning

- Der er en parallel til IT-verdenen for 20 - 25 år siden. Sektorens betydning for samfundet er endnu ikke så

stor som IT-industrien og den mangler slagkraftige organisationer som talerør. Men biotek-industrien kommer til at strække

sig ud i alle kroge af vores samfund og vil grundlæggende komme til at ændre det, siger Arne Steinmark, chef for BioITWorld,

et datterselskab til IT-forlaget IDG, der blandt andet udgiver Computerworld.


Bladet Biotech Denmark udkommer til september i

et oplag på 12.000, og er en månedsavis. Det skal finansieres ligeligt af annoncer og abonnement. Målgruppen er

indkøbere i branchen med budgetter på mere end 100.000 kr., men bladet skal også læses af den øverste

topledelse i industrien. Forlaget N-Com som vil udgive første nummer af bladet biomedico på tryk 21. juni i år,

er allerede i gang på internet. Målgruppen beskrives som alle med interesse for biotek- og medinalindustrine, og skal

udkomme i 10.000 eksemplarer.


- Det er meget naturligt, at vi begiver os ind i denne nye branche. Vi er forankret i IT-branchen,

hvor væksten tilsyneladende tager af. Men vi vil gerne være med på den næste vækstbølge, som

formenligt bliver biotek- og medicinalindustrien i Danmark, siger Carsten Bank-Mikkelsen, adm. direktør for N-Com.


Det

bekymrer ikke Arne R. Steinmark, at et konkurrerende medie lanceres samtidig med Biotech Danmark.


- Det er helt naturligt, at

der er andre som syntes det er en spændende branche med et stort potentiale. Jeg tror det er sundt med konkurrence, siger han.


Arne

Steinmark fortæller, at Biotech Danmark kun er første og indledende skud fra Bio-ITWorld. Virksomheden vil eksempelvis

også arrangere konferencer og udstillinger om biotek, akkurat som IDG Danmark gør inden for IT.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen