Berlingske Business
18:13Amsterdam vinder lodtrækning om EUs lægemiddelagentur

To benhårde forretningskvinder

En fordobling af omsætningen hvert år siden starten af virksomheden i 1994 og en stor stigning i årets resultat

fra 1999 til 2001 taler sit tydelige sprog om kraftig vækst i designervirksomheden Munthe plus Simonsen.



Naja Munthe og

Karen Simonsens kreationer er på ganske få år blevet internationalt kendte blandt andet som et resultat af, at modeller

som Helena Christensen og Renee Toft Simonsen har præsenteret designerparrets tøj til modeshows og bruger tøjet

til daglig. Parret lægger da heller ikke skjul på, at markedsføringen spiller en stor rolle i deres succes.



-

Vi er gode til at markedsføre, for kan du ikke markedsføre, kan du heller ikke sælge. Samtidig er vi jo nok benhårde

forretningskvinder, siger den ene af direktørerne i virksomheden Naja Munthe.



Virksomhedens tøj henvender sig til

kvinder i alderen 15 til 50 år, og der fremstilles årligt to fulde kollektioner.



Efterhånden har parret fået

opbygget et usædvanligt stærkt produkt, som de modebevidste kvinder stræber efter.

Særlige butikker

Det

er dog ikke alle forretninger, som får lov til at sælge Munthe plus Simonsen.



- Butikkerne skal matche vores tøj

både hvad angår indretningen og dens andre produkter. Der skal være andre mærker, som vi kan identificere

os med, og butikken må heller ikke sælge tøj, vi ikke kan identificere os med. Desuden skal vi heller ikke ligge

alle steder, forklarer Naja Munthe.

Ligesom B&O

At strategien kan minde om B&O''s, medgiver hun gerne.



- Vi

er blevet sammenlignet med B&O før, for vi går heller ikke på kompromis med design og kvalitet, siger Naja

Munthe.



Foreløbig har virksomheden egne såkaldte konceptbutikker i København og Århus, men det stopper

ikke her.



Efter planen skal det svenske marked indtages næste år, hvor en ny konceptbutik åbner i Stockholm,

og i 2004 skulle Norge gerne få sin første af slagsen.



- Munthe plus Simonsen har opnået stor succes udadtil

i Danmark, og nu vil vi koncentrere os om det nordiske marked. Vi skal rodfæste os og få en toptunet virksomhed, siger

Naja Munthe.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen