Berlingske Business

Tiscali overvejer at sige farvel til Danmark

Den italienske internetudbyder Tiscali mangler penge, og overvejer derfor at sælge sine aktiviteter i Danmark.



I et interview

med den italienske avis Il Sole 24 Ore siger Tiscalis administrerende direktør, Ruud Huismann, at selskabet vil skaffe penge

til at betale sin gæld ved at sælge aktiviteter fra.



Men det skal ikke ske i Italien, Frankrig, Storbritannien,

Tyskland og Benelux-landene, som Tiscali betragter som sine kernemarkeder.



- Derfor vil det handle om at afvikle aktiviteterne

i Danmark, Spanien, Tjekkiet og Østrig, siger Ruud Huismann til Il Sole 24 Ore.



Tiscali besluttede allerede i maj at skille

sig af med sine selskaber i Sverige, Norge, Schweiz og Sydafrika.



Det er ellers kun seks måneder siden, Ruud Huismann forudså,

at Tiscali ville fortsætte med at investere i Danmark. Han var dengang nordisk direktør i selskabet.



Tiscalis finansdirektør,

Massimo Cristofori, siger til nyhedsbureauet Bloomberg, at selskabet netop er gået i gang med at evalurere salg af aktiviteter

i Danmark, Spanien, Tjekkiet og Østrig, men at det endnu er for tidligt at sige, hvornår der kan indgås aftaler.

Salgene skal sikre, at der er penge til at betale en obligationsgæld på 250 millioner euro, som forfalder i juli næste

år. Den seks år gamle virksomhed har endnu aldrig præsteret et regnskab med overskud. Torsdag aften meddelte selskabet,

at underskuddet blev på 65,5 millioner euro i andet kvartal. Det fik aktiekursen til at falde ni procent til det laveste niveau nogensinde.

Ruud Huismann forudser dog, at Tiscali vil give overskud i 2005.



Godt 150.000 aktive internetbrugere i Danmark er kunder hos

Tiscali, viser den seneste opgørelse fra IT- og Telestyrelsen. Det svarer til ni procent af markedet.



Det var fredag ikke

muligt at få en ny kommentar fra Serge Lupas, der i maj afviste at salg af de danske aktiviteter ville komme på tale.

En talsmand for den danske del af firmaet afviser dog, at der er noget nyt i Ruud Huismanns udtalelser.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen