Berlingske Business

Teleselskaber skar mest

De danske teleselskaber skar voldsomt i reklamebudgetterne i 2001, viser Trends analysen 2002, som udføres af Gallup og bygger

på Gallup Adfacts registreringer af de 250 største annoncørers reklameforbrug.


I alt brugte teleannoncørerne

27 pct. mindre på annoncer i 2001 i forhold til 2000. Det svarer til en samlet besparelse på 143 mio. kr. Eksempelvis skar

Tele Danmark 72 mio. kr. på budgetterne, mens Telia skar 39 mio. kr., hvilket svarer til mere end en halvering. Analysen af

annoncørernes forbrug viser også, at det først og fremmest er de største annoncører, der har sparet

på budgetterne. Gallup Adfacts opmåling af reklameforbruget i 280 forskellige danske medier viser, at det samlede annonceforbrug

i 2001 faldt med 2,6 pct. i 2001 i forhold til året tidligere. Til sammenligning viser Trends analysen, at de 200 største

danske annoncører har skåret fem pct. af budgetterne.


- Når vi sammenholder denne nedgang med en generel årlig

stigning på 8,4 pct. i forbuget på reklamer fra 1995 - 2000, er der tale om en iøjnefaldende udvikling, kommenterer

salgschef Annemette Fredslund Nielsen, Gallup Adfacts, udviklingen på annoncesalget.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen