Berlingske Business

TeleBilling har fået nye kræfter

Den sønderjyske softwareleverandør til telesektoren, TeleBilling A/S, har nydt godt af en kraftig slankekur, der på

få år har nedbragt staben fra ca. 80 til under det halve.



I forhold til katastrofeåret 2002 med et underskud

på over 15 mio. kroner er resultatet før skat i fjor forbedret med over 20 mio. kroner til 5,1 mio. kr., og Sønderborg-virksomheden

har i januar fået sin hidtil største enkeltordre. Kontrakten med Telia Stofa, der er Danmarks førende leverandør

af kabel-tv og internettjenester, indebærer, at 80 pct. af budgettet i 2004 allerede er sikret.



TeleBilling leverer det

Navision-baserede afregnings-og økonomisystem, NaviBilling, til over 30 tele- og kabel-tv-operatører i hele Europa og indgik

i fjor 10 kontrakter, heraf tre med helt nye kunder. TeleBilling havde behov for succesen, efter at markedet dykkede dramatisk året forinden.



Efter

nedturen i 2002 har TeleBilling valgt at fokusere på sine stærke sider: Udvikling, salg og implementering af NaviBilling-systemer

til kunder på kendte markeder. En ny ledergruppe med den ene af virksomhedens stiftere, Jesper Schack, i spidsen er indsat,

staben er tilpasset de nye markedsvilkår, og projektkontoret i København er lukket. Tidligere er kontoret i Frankrig

lukket, og TeleBilling har tilbage et salgs- og projektkontor i Tyskland.



Ud over Jesper Schack og Jens Stollig med hver 40 pct.

ejes selskabet af investeringsselskabet DICO A/S.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen