Berlingske Business

Supermarkeder fortsætter fremmarch i IT-salg

Fra 2001 til 2003 har danske supermarkeder øget deres markedsandel på salg af pc''er til private fra fem pct. til 20 pct.







Flest

private



- Udviklingen har vist, at danskerne er villige til at købe deres pc''er på linje med andre forbrugsvarer

i kæderne, siger Anders Elbak, analytiker hos IDC.



De 20 pct. svarer til et samlet salg på mellem 40.000 og 45.000

solgte pc''er af et samlet privatmarked på 208.000 pc''er. I 2002 var det 15 pct. af i alt 150.000 pc''er, der blev solgt via supermarkederne.



Anders

Elbak vurderer, at det stort set udelukkende er private som køber pc''er via supermarkederne.



Og dagligvarehandlens fremgang

vil ikke fortsætte i de samme takter.



- Markedsandelen kan vokse med yderligere fem til ti pct. de næste par år, men

så heller ikke mere.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen